Sanatçı Atölyeleri  ) 

 


Sanatçı Biyografileri  

Sanatçı Tanıtım Sayfaları  

Sanatçı Web Adresleri  

 



 

Kasım Koçak


Sanatın ilk anından başlayarak konusu; insanoğlunun gerçekte veya imgeleminde yarattıklarının öyküsünün dile getirilişleri olmuştur. Kırılgan ve aciz, dünya üzerinde savrulup giden bir kum tanesinden bile değersiz olduğunu kimi anlarında yüreğinde duyumsayan insanoğlunun, tinini ayakta tutabilmek için geliştirdiği düzenlerden bir tanesidir sanatla deneyimlerini, kısacık yaşam öykülerinin çarpıcı anlarını kalıcı kılmak, sonraki kuşaklara aktarabilmek...



Günnur Özsoy


Atölyem Maltepe'de dar uzun üç katlı bir bina. Üst kat bitmiş işlerimi sergilediğim bir alan ve teras, orta kat gene bitmiş işlerimin olduğu ve projelerimi geliştirdiğim bir alan, giriş ise en çok çalıştığım, bütün alet ve malzemelerimin olduğu yer.



Denizhan Ozer


Sanatım insanlar hakkında... Özellikle toplum dışına itildiği ya da baskı altında kaldığı için kaçmak zorunda kalan insanlar... Doğdukları yerleri, evlerini terk etmek zorunda kalanlar... Hayatta kalabilmek için, mutluluk için mücadele eden insanların hikayesini anlatıyorum. Bu konuyla ilgilenmemin nedenlerinden biri de kendi hayatımın da bir yansıması olmasıdır. Ben de 80'lerin sonundan itibaren 'ev'den uzakta yaşıyorum. Bunun sonucu olarak, yaşam sonsuz olasılıklarla dolu gözüken, geçmiş ise hatırlanması gereken bir olguydu. Bu çalışmam, sanatla yaşamın buluşmasıyla anlam kazanmaktadır. Kendimin ve diğerlerinin deneyimlerinden yola çıkarak ve farklı yaşamlara ait ipuçlarını veren belgeleri toplayarak bu çalışmayı gerçekleştirdim.



Kezban Arca Batıbeki Atölyesi


Kezban Arca Batıbeki, yol, yolculuk kavramlarından hareketle yola çıktığı sergide, şu ana başlıklar üzerinde duruyor. Yol ve yolculuk olgularının yaşamın her kesitine uygulanabilirliği düşünülerek yaşamın bir yolculuk olarak sembolize edilmesi ve bu, süresi önceden kestirilemeyen yolculuk boyunca sapılan yan yollarda ve kavşaklarda karşılaşılan, iyi ya da kötü sürprizlerle dolu çok renkli bir serüven... Birlikte yer aldığımız bu serüven boyunca yanımızda taşıdığımız yalnızca anılarımız ve bilinç altımız... Bu serüvenin başlangıç noktası; çocukluk yılları ve bu noktada coşkularımızı, özlemlerimizi, gizli isteklerimizi, korkularımızı kurguladığımız paylaştığımız OYUNCAKLAR...



Adnan Varınca ile Bir Portre Öyküsü

"Bana mı bakacaksın, yana mı bakacaksın?"
"Profilden mi yapalım; dörtte üç dönük olarak mı? Kulağın biri gözükmesin…"
"Portreden sonra çiçek yapacağım; senin kafandan sonra hemen ikinci bir yuvarlak formla uğraşamam."


Ressam size bakıyor, siz ressama bakıyorsunuz. Ressam bakışını tuale yöneltiyor, birkaç fırça darbesi vuruyor; siz bir göz ucunuzla tualdeki macerayı, öbür gözucunuzla sanatçının yüzündeki ifadeyi izliyorsunuz.

Fotoğraflar ve Metin: Haşim Nur Gürel



İsmet Doğan Atölyesi

Fotoğraf: Sıtkı Kösemen
Benim yaptığım "modernite" eleştirisidir. Ya da hermeneutique bir okumadır. Dil ve tarih problematiktir. "Asıl darbenin indirilmesi gereken nokta, tarihselciliğin "hakikat bizden kaçamaz" cümlesinde özetlenen tarih anlayışıdır Benjamin'e göre; çünkü geçmiş ölü bir miras değil, -tehlike anında çakan- bir şimşek, "uçucu bir imge"dir ancak. "Başı geriye dönük" bir peygamber olan tarihçi de, bir "imge kurucusu"dur aslında; tarihçi, Benjamin'in Hofmannstahl'dan aktardığı deyişle, "hiç yazılmamış olan"ı okur. Hatırlanan imgeler -mitik ve ütopik içerikler de taşıyan- aura'sı olan imgelerdir; hatırlayan kişinin kendi imgesini de içerirler. (Bu yüzden, bellek kesinlikle bir instrument değil, olsa olsa bir medium'dur.) Yani -Proust'da olduğu gibi- "söze dökülmemiş olan"ın ortaya çıkış anıdır hatırlama.


Yusuf Taktak Atölyesi

Fotoğraf: Burçin Çakar



Yıllar boyu İstanbul'da yaşadığımızı kimi sanatçılar doğrudan kimi sanatçılarsa dolaylı olarak yorumlamışlar. Sultanahmet meydanını çok severim. Bir ara pazar günleri meydanı çoşkuyla, hayranlıkla seyrederdim. İşte İstanbul'un resmini yaparsam bu meydan olmalı diye düşündüm içimden. Sonra dikilitaş girdi işlerime. Kimi uygarlıklar, kişiler dikilitaş kondurmuşlar, dönemlerini ve kültürlerini saptamak istercesine. "Neden benim de dikilitaşım olmasın bu dünyada?" dedim ve serüven böylece başlamış oldu.


Mehmet Güleryüz Atölyesi

Fotoğraf: Yelda Baler

"İnsanı gözlemek en önemli uğraş bence... İnsanı gözleyebilme, ve oradan alacağın haber, oradan aldığın işareti tekrar bir işarete çevirmek. Ve bu tabii meraklılık istiyor bir de bir çeşit avcılık bu... Peşinden gitme, kendini koyma, daha yakın olma, bedensel ve düşünsel temas... Kalbini açıyorsun, düşündüğünü açıyorsun, gidip dokunuyorsun, hiç olmazsa uzaktaki birşeyi takip ediyorsun... Bakıyorsun birşey sana çarpıyor... Tabii senin bunları ciddiye alıp almadığına bağlı."
Yenilikler & Öneriler Benim Koleksiyonum Beş Bölgeli Büyütme Uluslararası Sanat-Linkleri Sanatçı Atölyeleri Üyelik

Anasayfa | Koleksiyonlar | Sergiler | Araştırarak Öğrenmek | Etkinlikler | Araştırma Kaynakları | Sanatçı Sayfaları
Paneller | Bilgi & Haber | Site Haritası