Eğitim Projeleri  ) 

Sanal Müze Ofisi  


Konferanslar  

Seminerler / Paneller  

Resim Yapmayı Öğreniyorum  

Resim Yaptırmayı Öğreniyorum  

  • Projeye Katılan Öğrencilerin Değerlendirmeleri


  • Nilay Yılmaz - Y. T. Ü. Sanat ve Tasarım Fakültesi Sanat Yönetimi Programı 3. Sınıf Öğrencisi

    13. İstanbul Sanat Fuarı’na Dair Genel Bir Değerlendirme

    25 Ekim – 2 Kasım 2003 tarihleri arasında Beylikdüzü Tüyap’ta gerçekleştirilen 13. İstanbul Sanat Fuarı’nın genel anlamda ( kitap+sanat) 12. İstanbul Sanat Fuarı’na nazaran daha hareketsiz geçtiği söylenebilir. Buna etken olarak salon yerleşim planı ve Beylikdüzü Tüyap’a ulaşım zorluğundan bahsedilebilir. Yerleşim planı kitap fuarını ve sanat fuarını birbirinden bağımsız kılıyordu. 12. Sanat ve Kitap Fuarı’ndaki direkt geçiş kolaylığı olmaması bir anlamda salt sanat izleyicisini görme fırsatı yarattı ki sonuç pek de iç açıcı değildi.

    Uygulanan Eğitim Projesi Üzerine

    Uygulanan eğitim projesi hedef kitlemiz olan çocuklara görsel belleklerini güçlendiren, sanat yapıtı ile ilişki kurmalarını sağlayan, bunun doğrultusunda gördüklerini dile getirebildikleri ve fuardan ayrılırken arkalarında kendi resimlerinin de sergilendiği keyifli bir fuar deneyimi yaşattığı söylenebilir. Fakat randevulu gruplar dışında fuarda bir grup çalışması yapmak zordu. Sergi turu bitiminde yapılan resim çalışması esnasında ailesi ile birlikte fuarı gezen ve eğitim için zamanı olmayan çocuklar yalnızca resim çalışmasına katıldı ki bu da bazen proje amacının yalnızca çocuklara resim yaptırmak gibi algılanmasına yol açtı.

    Tek Yapıtlar Sergisi Üzerine

    Tek yapıtlar sergisinde en iyi iletişim kurulan yapıtlar Neşe Erdok, Utku Varlık ve Mehmet Güleryüz yapıtlarıydı. Özellikle Mehmet Güleryüz’ün Motard ııı tablosundaki motorcu ile ilgili ilginç yanıtlar aldım. Bunlardan birisi motorcunun aslında bir ortaçağ şovalyesi olduğu atı ile kraldan kaçarken zaman tüneline girdiği ve günümüze gelerek kendini motosikletin üzerinde bulduğu yorumuydu. Yan yana sergilenen Utku Varlık ve Mehmet Güleryüz resmi arasında bağ kurarak verilen bir diğer şaşırtıcı yanıt ise; motorcunun Utku Varlık’ın resmindeki kadını öldürüp suya atması ve motoruna binerek olay yerinden kaçıyor olduğuydu.

    Serginin genelinde hazırlanan sorulardan resimde ne gördüklerine dair olanlar düşüncelerini dışavurabilecek bir diyalog ortamı sağlaması ve hayal dünyalarını bize açmaları bakımından verimli sorulardı.

    Öneriler

    Uygulanan eğitim projesinde hedef kitle 6-14 yaş grubu olduğundan hazırlanacak sorular en azından yaş grubunu ikiye bölerek oluşturulabilir.

    Küçük yaş grubuyla yapılacak çalışmaların, konuşmaya yönelik soru- cevap şeklinde uygulanması, broşürde yer alan soruları yanıtlamaya çalışırken ilgilerinin dağılmasını engelleyebilir.

    Sergi turu bitiminde sergiyle ilgili görüşlerini alabileceğimiz anket formları hazırlanabilir.

    Aliye Berger bölümünde ise gravür sanatının sözel anlatım ile çocuklara ne kadar ulaştığı ve ne kadar akılda kalıcı olduğu konusundaki tereddüt, gravür malzemeleri ve gravür baskı makinesi resimlerinin sergi kapsamında yer almasıyla giderilebilir. Sözel anlatımın yanında görsel malzeme oluşturması bakımından da etkili olabilir.



    Yenilikler & Öneriler Benim Koleksiyonum Ödüllü Bulmaca Beş Bölgeli Büyütme Uluslararası Sanat-Linkleri Sanatçı Atölyeleri Üyelik

    Anasayfa | Koleksiyonlar | Sergiler | Araştırarak Öğrenmek | Etkinlikler | Araştırma Kaynakları | Sanatçı Sayfaları
    Paneller | Bilgi & Haber | Site Haritası