Eğitim Projeleri  ) 

Sanal Müze Ofisi  


Konferanslar  

Seminerler / Paneller  

Resim Yapmayı Öğreniyorum  

Resim Yaptırmayı Öğreniyorum  

  • Projeye Katılan Eğitmenlerin Değerlendirmeleri
  • Hande Özdilim, Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi, Sanat Yönetimi Programı

    14. Tüyap Sanat Fuarı
    Eczacıbaşı Sanal Müze Eğitim Projesi ve Fuar Değerlendirmesi

    23 Ekim- 31 Ekim 2004


    UĞUR KOLEJİ
    KATILIM TARİHİ: 25 EKİM 2004 \ S. 11:00
    YAŞ: 12
    ÖĞRETMEN: SEZAİ SAVAŞ

    Eren Eyüboğlu, "Boynu Bükük Köylü Kız", 1980, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 78 x 43 cm.
  • (Resimdeki kızın ruh hali hakkında neler söyleyebiliriz.) Kız suç işlediği için üzgün, resmin sağ tarafındaki vazoyu kırmış olabilir (bir başka öğrenci sağ taraftaki objeyi Kızılderili masklarına benzetti, renklerinden dolayı).
  • (Sizce bu kız nerede?) Odasında, vazoyu kırdığı için babası cezalandırmış.

    Kezban Arca Batıbeki, "Atlı Kadın ve Kaplan", 1991, tuval üzerine akrilik boya, 87 x 110 cm.
  • (Resimde neler görüyorsunuz) At üzerinde bir kadın, kadın ve hayvanlar hırslılar ve sinirliler.
  • (kadın ve hayvanlar neden sinirli olabilir?) ormandaki savaştan dolayı sinirli ve üzgünler. Kadında atıyla savaşa gidiyor.

    Nuri İyem, "Sarı Çıplak", Duralit üzerine yağlı boya, 56 x 45cm.
  • (Resimde neler görüyorsunuz.) Çıplak bir kadın var. Terbiyesiz bir kadın.
  • (Kadın nerede \ nasıl bir mekanda?) Karanlık bir mekanda, atelye olabilir. Boynundan göğsünün altına kadar olan bölümü aydınlık (sarı renk). Sanırım birine poz veriyor.
  • (Kadın sizce mutlu mu? ) Mutlu gözüküyor, gülümsemiş.

    Şükriye Dikmen, "Turuncu Elbiseli Kadın", 1983, Duralit üzerine yağlı boya, 120 x 72 cm.
  • (Kadın nerede?) Bir fotoğraf stüdyosunda.
  • (Kadın vücudunda ne gibi farklılıklar var\ deformasyonlar?) Elleri çok büyük, kolları vücuduna göre uzun, ayakları ve başı ufak. (kadın canavara benziyor).
  • Üç resminde Şükriye Dikmen'e ait olduğunu boya tekniğinden ve figürlerdeki deformasyonlardan anladılar.

    Bedri Baykam, "Soyut Çıplak", 1984, Tuval Üzerine karışık teknik.
  • (Resimde neler görüyorsunuz) Tamamlanmamış iki figür var.
  • (Bu figürler nasıl bir yerdeler?) deniz kenarındalar. Karanlık bir resim.
  • (Resimde Açık renkler daha fazla kullanılmış neden karanlık olduğunu düşünüyorsunuz) Resmin çevresindeki renk siyah ve insanlarda siyah, kasvetli..

    Arzu Başaran, "İsimsiz", Tuval Üzerine karışık teknik, 180 x 140 cm.
  • (Resimde neler görüyorsunuz) Ağlayan bir adam var. Tuval üzerindeki dokular \ kabartılar göz yaşları. Adamın başı kanıyor. Resmin sağ alt köşesinde iki figür daha var. Ama ne yaptıkları anlaşılmıyor. Ressam karamsar.

    Filiz Tokcan, 2002, Tuval Üzerine yağlı boya, 190 x 130 cm.
  • Kadın evde yalnız pencereden bakıyor. Duruşundan dolayı mutsuz olduğunu düşündüler. Hüzünlü bir havası var. Kocasını ya da çocuklarını bekliyor olabilir. Belki de dışarıdaki insanları seyrediyordur. Dışarıdaki bir kavgayı da izliyor olabilir. Annesi dışarıya çıkmasına izin vermemiş onun için mutsuz.

    DR. SADIK AHMET İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ: 26 EKİM 2004-11-07 \ S. 11:00
    YAŞ: 9 - 10
    ÖĞRETMEN: SEMRA TAMYÜREK \ HALİS ERSİN

    Eren Eyüboğlu, "Boynu Bükük Köylü Kız", 1980, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 78 x 43 cm.
  • Resimde üzerinde şalvar olan, uzun saçlı boynu bükük bir köylü kız var. Sol tarafta yerde duran vazoyu kırdığı için üzgün. Babası vazoyu kırdığı için kızmış olabilir. Kız evde. Ressam bir sürü renk kullanmış, resmin üzerinde kabartılar var.
  • Kız dağlarda otların arasında kaybolduğu için korkuyor ve üzgün..

    Kezban Arca Batıbeki, "Atlı Kadın ve Kaplan", 1991, tuval üzerine akrilik boya, 87 x 110 cm.
  • Kadın atıyla ormandaki savaşa gidiyor. Hayvanların ve kadının yüzündeki ifade hırslı.
  • Ressam boyayı düzgün kullanmış, E. Eyüboğlu' nun resmindeki gibi pütürler yok.
  • (daha önce böyle bir at gördünüz mü, nerede gördünüz?) Çizgi filmlerde gördük. Fantastik bir resim.
  • Ressam sanki bir fotoğrafı gri bir fon üzerine yapıştırmış\yerleştirmiş gibi...

    Nuri İyem, "Sarı Çıplak", Duralit üzerine yağlı boya, 56 x 45cm.
  • Kadın utanmaz, çünkü çıplak. Kadının boynuna ve göğsüne ışık yansımış. Kadın bir kulübede olabilir. Işıkta kulübedeki bir delikten süzülmüş gibi. Kadın mutlu. Birine poz veriyor.

    Şükriye Dikmen, "Turuncu Elbiseli Kadın", 1983, Duralit üzerine yağlı boya, 120 x 72 cm.
  • Kadının mutlu bir ifadesi var. Fotoğrafçıda poz verir gibi durmuş. Hatta bir fotoğrafçıda olabilir. Kadının elleri çok büyük, bacakları kalın ve ayakları küçük. Gözleri çok büyük.
  • Üç resmin ortak özelliği üç resimdeki kadının da gözleri çok büyük. Ş. Dikmen'e ait üç kadın resminde de var olan orantı bozukluklarını gördüler.

    Arzu Başaran, "İsimsiz", Tuval Üzerine karışık teknik, 180 x 140 cm.
  • Resimde kan var.
  • Ressam resmin üzerine küçük taşlar ve kum yapıştırmış. Boyayı çok kullanmış.
  • Resimde hiç figür görmediler.

    Bedri Baykam, "Soyut Çıplak", 1984, Tuval Üzerine karışık teknik.
  • Sağdaki siyah figür adam ortadaki kadın. Plajdalar çünkü deniz var. sol üst taraftaki siyah lekeler kuşlar.
  • Boyalar çatlamış resim eski gibi...
  • Resimde yabancı dilde yazılmış yazılar var.
  • Resim biraz kasvetli...

    Filiz Tokcan, 2002, Tuval Üzerine yağlı boya, 190 x 130 cm.
  • Kadın birisini bekliyor. (kimi?) Kocasını ya da çocuğunu olabilir.
  • Loş bir ev ama dışarısı aydınlık, ahşap bir ev.
  • Kız aşağıda top oynayan çocukları izliyor olabilir.
  • Kadın çok hüzünlü intihar edecek gibi.
  • Kadının bir yakını ölmüş, sanki tekrar gelecekmiş gibi onun yolunu gözlüyor (umut).

    Nuri İyem, "Köylü Kadınlar", 1975, Tuval üzerine yağlıboya, 100 x 180 cm.
  • Resimde mutsuz kadınlar var. kocalarını bekliyorlar. Askere giden oğlunu bekliyor. Arkadaki adamlar sütçü olabilirler.
  • Kadınlar balkondalar.
  • Resmin en arka planında deniz var, gölde olabilir.
  • Soldaki iki köylü kadın dedikodu yapıyor galiba...

    Burhan Doğançay, "Buz Hokeyi", 1993, Tuval üzerine akrilik, kolaj, pastel, 127 x 127 cm.
  • Sokak duvarlarının üzerine reklam afişleri asılmış gibi.
  • Tuğlalar var, duvar olabilir üzerine afiş yapıştırılmış, daha sonra sprey boya ile boyanmış.
  • Birkaç kişi yapmış olabilir.
  • Sevdiği birinin resmini yapıştırmış, sanatçı...

    Burhan Doğançay, "Geceyarısı Mavisi", 1991, tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 158 x 89 cm.
  • İçeri girmek yasak olduğu için kilitlemişler.
  • İçeride hayaletler olabilir.

    Burhan Doğançay, "Dead Meat", 1991, Tuval üzerine karışık teknik.
  • Harry Potter'da da böyle bir kapı vardı, içinden üç başlı köpek çıkıyordu.
  • Bu kapının üzerindeki yazılar eskiden bu evde yaşayan insanların isimleri.
  • Korkunç, eski...
  • Bu kapı bir yere açılıyor mu?

    Burhan Doğançay, "Sünnetçi", 1990, Tuval üzerine akrilik ve kolaj, 110 x 180 cm.
  • Bir sokağın planı var.
  • Reklam etiketleri yapıştırılmış, daha önce sokaklarda bu tür görüntülere rastlamışlar.

    MEMURDAN ARMAĞAN İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ: 26 EKİM 2004 \ S. 13:35
    YAŞ:12
    ÖĞRETMEN: MESUDE TURAL

    Arzu Başaran, "İsimsiz", Tuval Üzerine karışık teknik, 180 x 140 cm.
  • Resimde bir adam var, yüzü kanamış.
  • Alt sağ köşede üç tane figür var. ikisi kavga ediyor biri onları ayırmaya çalışıyor. Yukarıda yüzü kanayan adamla ilgili bir olay olabilir.
  • Boyayı yoğun kullanmış. İrili ufaklı taş parçacıkları yapıştırılmış.

    Bedri Baykam, "Soyut Çıplak", 1984, Tuval Üzerine karışık teknik.
  • Sağdaki karartı yunus balığına benziyor.
  • Kadının kolları ve bacakları yok.
  • Kadın deniz kenarında..

    Nuri İyem, "Sarı Çıplak", Duralit üzerine yağlı boya, 56 x 45cm.
  • Sağ üst köşede yarasa var. Mağara olabilir.
  • Karanlık bir mekan, kadın poz veriyor.
  • Kadının yüz ifadesi mutlu..

    Filiz Tokcan, 2002, Tuval Üzerine yağlı boya, 190 x 130 cm.
  • Kadın mutsuz birini bekliyor, kocası olabilir.
  • Evin içi karanlık.
  • Resimdeki figür bir adamda olabilir.
  • Resimdeki insan belki de dışarı çıkmak istiyor...

    NESLİN DEĞİŞEN SESİ İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ: 27. 10. 2004 \ S.12:50
    YAŞ: 12 - 13

    Eren Eyüboğlu, "Boynu Bükük Köylü Kız", 1980, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 78 x 43 cm.
  • Hüzünlü bir kız, üzgün.
  • (Bir öğrenci) beni en çok etkileyen resimde, kızın hüzünlü olması.
  • Ben olsam bir erkek figürü yapardım (neden?) ?
  • Sağda yerdeki şey yöresel bir şey olabilir.

    Kezban Arca Batıbeki, "Atlı Kadın ve Kaplan", 1991, tuval üzerine akrilik boya, 87 x 110 cm.
  • Yarış yapıyorlar.
  • Hareketli bir resim.
  • Ölüm, hırs..
  • Fantastik filmlerdeki hayvanlar gibi
  • Eski zamanlarda geçen bir olay, mitolojik bir hikaye olabilir.
  • Kaçıyorlar (neden) ?
  • Kadın mı erkek mi belli değil?

    Nuri İyem, "Sarı Çıplak", Duralit üzerine yağlı boya, 56 x 45cm.
  • Göğüs kısmına ışık vurmuş.
  • Bir evin bodrum katında bir kadın birine poz veriyor.
  • Kadın mutsuz.
  • Bir diğer öğrenci: bence mutlu çünkü gülümsemiş..

    Şükriye Dikmen, "Kadın Portresi", karton üzerine yağlı boya, 65 x 48 cm.
  • Kadın şaşı
  • Kadının boynu zürafa gibi
  • Kadın aynaya bakıyormuş gibi.
  • "Turuncu Elbiseli Kadın" poz verir gibi. Omuzları yok, ayakları vücuduna göre küçük, basık..

    Arzu Başaran, "İsimsiz", Tuval Üzerine karışık teknik, 180 x 140 cm.
  • kanlar akıyor.
  • Resimdeki adam ölmüş.
  • Çatışmadan çıkmış...
  • Suratı yanmış bir asker resmi var.
  • Hayatı kaymış bir adam, çok kötülükler görmüş.
  • Cinsiyetsiz, insan olduğu da belli değil
  • Duvar boyarken kalan dokular gibi resmin üzeri.
  • Kan ağlıyor...

    Bedri Baykam, "Soyut Çıplak", 1984, Tuval Üzerine karışık teknik.
  • Mağara gibi bir yer, adam çocuğu kaçırıyor ve bir mektup bırakmış.
  • Kadın çocuğunu denize götürmüş.
  • Resmin sol üst kısmındaki lekeler şeytan gözü gibi.
  • Sol üstteki lekeler kurbağanın oluşum evreleri gibi.
  • Adam mağara kötü bir yer olduğu için çocuğu güzel bir yere götürüyor
  • Kıyıya bir heykel yapmış, sağdaki adam (tors).

    Filiz Tokcan, 2002, Tuval Üzerine yağlı boya, 190 x 130 cm.
  • Üst katta bir oda.
  • Üzgün bir kadın, biri gidiyor (kocası, babası, sevgilisi...)
  • Evde yalnız dışarıdaki mutlu insanları seyrediyor.
  • Dışarısı evden aydınlık.

    Nuri İyem, "Köylü Kadınlar", 1975, Tuval üzerine yağlıboya, 100 x 180 cm.
  • Kadınlar üzgünler çünkü, ürünlerini kaybetmişler.
  • Şaşkınlar
  • Ölü birini görmüşler..
  • Baktıkları yerde şaşırtıcı bir şey görmüşler
  • Kadının dudakları büzülmüş ağlayacak gibi duruyor.
  • Taştan bir balkondalar.
  • Gelen adamları gördükleri için onlara arkalarını dönmüşler.

    Burhan Doğançay, "Kusursuz Görüş", 1990, Tuval üzerine akrilik, kolaj, fümaj, 102 x 102 cm.
  • Üç boyutlu yapmış
  • Gölgelerle boyut vermiş
  • İnsanın oluşumunu anlatıyor, evrim (maymun)

    Burhan Doğançay, "Kalbinle Duy", 1988, Tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 122 x 127 cm.
  • Kağıtlardan duvar varmış yırtılmış
  • Yönetmen gibi birinin filmlerinin afişleri bunlar
  • Onu işten kovuyorlar o da bütün afişleri yırtmış.

    Burhan Doğançay, "Barbra", 1965, Tuval üzerine yağlı boya, kolaj, 76 x 61 cm.
  • Barbra dönek
  • Dağınık bir kadın
  • Ressam için güzel bir kadınmış
  • Dengesiz bir kadın (neden?) kolunun biri uzun biri kısa saçlarının da bir tarafı uzun bir tarafı kısa...
  • Baarbra çocuksu bir kadın olabilir.

    Burhan Doğançay, "Dead Meat", 1991, Tuval üzerine karışık teknik.
  • Et yemeyen biri yazmış
  • Kapı korkunç bir yere gidiyor
  • Diskoya açılıyor
  • Vejetaryen kulübünün kapısı
  • Bir katilin ya da eşkıyanın evinin kapısı olabilir.

    Burhan Doğançay, "Sünnetçi", 1990, Tuval üzerine akrilik ve kolaj, 110 x 180 cm.
  • Kumarhane oyunu, kartlar açılıyor.
  • Reklamlar var
  • Kumarhane reklam almış
  • Reklamcılar kumar oynuyorlar
  • Alttaki kumarhanenin planı
  • Resmin üstü asfalt gibi

    Burhan Doğançay, "Geceyarısı Mavisi", 1991, tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 158 x 89 cm.
  • Zincir olduğuna göre kötü bir yerin kapısı
  • Diğer kapıya bakılırsa iyi bir yere açılıyor.
  • İsa'nın cesedi var, haç işareti, zincirler...
  • Metal, soğuk
  • İçeride cimri bir adamın güzel eşyaları var.
  • Sonsuz güzelliğe giden bir kapı
  • Cennete açılıyor diğer kapıda cehenneme...
    (Öğrencilerle uygulama yapılamadı vakitleri olmadığı için)

    DR. HAYDAR ARSLAN İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ: 27. 10. 2004 \ S.13:40
    YAŞ: 10
    ÖĞRETMEN: İBRAHİM TURHAL

    Burhan Doğançay, "Geceyarısı Mavisi", 1991, tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 158 x 89 cm.
  • Mavi renk iyiliği simgeliyor.
  • İçeride çok değerli şeyler olduğu için kilitlemişler
  • Belki içeride hazine olabilir

    Burhan Doğançay, "Dead Meat", 1991, Tuval üzerine karışık teknik.
  • Bizi kandırmak ve korkutmak için kapının üstünü bu hale getirmişler.
  • İçeride ölü birileri olabilir.

    Burhan Doğançay, "Buz Hokeyi", 1993, Tuval üzerine akrilik, kolaj, pastel, 127 x 127 cm.
  • Sokaktaki duvarlara benziyor.
  • Ressam hayran olduğu bir buz hokeyi oyuncusunun resmini yapıştırmış.
  • Sanki bu resmi farklı zamanlarda birkaç kişi yapmış..
  • Çok eski bir resme benziyor, yıpranmış.

    DR. SADIK AHMET İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ: 28. 10 . 2004 \ S. 11.00
    YAŞ: 7 - 8

    Burhan Doğançay, "Dead Meat", 1991, Tuval üzerine karışık teknik
  • İçeride canavarlar var.
  • Oyuncaklı, resimli kapı
  • İngilizce yazılar var
  • Kapının arkasında insanlar olmalı
  • İçeride gizli birşeyler olabilir.
  • Kapının arkasında zombi var
  • İçeride pahalı birşeyler olabilir
  • Demir bir kapıya benziyor (renk)

    Burhan Doğançay, "Sünnetçi", 1990, Tuval üzerine akrilik ve kolaj, 110 x 180 cm.
  • Plan var
  • İnşaat projesi
  • Yiyecek, içecek tanıtımları asılmış
  • Dünyayı ele geçirme planı yapmışlar
  • Ressam boyayı parmağıyla sürmüş
  • Sprey boya kullanmış
  • Resmin yüzeyi pürüzlü, duvara benziyor.
  • Resmin adı boyacı olabilir, boya denemeleri yapmış
  • Cadde var

    Burhan Doğançay, "Geceyarısı Mavisi", 1991, tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 158 x 89 cm.
  • Lacivert ve mavi renkler kullanılmış
  • İçerisinde oyuncaklar olabilir
  • Pahalı eşyalar var
  • Hırsız, canavar
  • Resmin adı "Gizli Kapı", "Perili Kapı"

    Burhan Doğançay, "Kusursuz Görüş", 1990, Tuval üzerine akrilik, kolaj, fümaj, 102 x 102 cm.
  • Resimdeki maymunun gözleri bozuk
  • Bize bakan gözler var
  • Yarı insan yarı canavar
  • Ressam bize birşeyler göstermek istiyor olabilir

    Burhan Doğançay, "Kalbinle Duy", 1988, Tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 122 x 127 cm.
  • Yırtılmış gazete parçaları var.
  • Ressam resmin ortasını boş bırakmak istemiş
  • Reklamlar var (film, dans)

    Burhan Doğançay, "Duvar 71"
  • Yırtık bir resim
  • Diğer resimlerdeki gibi kağıtlar yok, boya ile yapılmış
  • Gölgeleri bulut olarak görmüş, ressam.
  • Beş rakamı var
  • Kullanılan renkler canlı

    Burhan Doğançay, "Barbra", 1965, Tuval üzerine yağlı boya, kolaj, 76 x 61 cm.
  • Yazılar var
  • Göz, fotoğraflar, büyük bir adam resmi var
  • Eski gazeteler kullanılmış
  • Çöpten insan barbra olmalı

    İNÖNÜ İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ:28. 10. 2004 \ S. 14:00
    YAŞ: 11

    Burhan Doğançay, "Dead Meat", 1991, Tuval üzerine karışık teknik
  • Hip popçılar yazılar yazmışlar.
  • Gizemli yazılar
  • Sanatçı sır olsun diye yazı yazmış
  • Ressam gören kişileri meraklandırmak için yazmış
  • Gizemli, sır, canavar

    Burhan Doğançay, "Sünnetçi", 1990, Tuval üzerine akrilik ve kolaj, 110 x 180 cm.
  • Kroki, içecek reklamları
  • Sarı kareler planın üzerindeki sokakları ifade ediyor.
  • Sayılar sokak numaraları ya da bina numaraları
  • Kroki avcılara ait olabilir
  • Boyayı yoğun kullanmış
  • Taşların üzerine boya sürmüş, kağıtlar yapıştırmış

    Burhan Doğançay, "Geceyarısı Mavisi", 1991, tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 158 x 89 cm.
  • Zindan kapısı
  • Tutsak
  • İçerisi karanlık olabilir

    Burhan Doğançay, "Kusursuz Görüş", 1990, Tuval üzerine akrilik, kolaj, fümaj, 102 x 102 cm.
  • Sadece insanlar kusursuz bir görüşe sahip değil diğer canlılarda kusursuz bir görüşe sahip olabilir. Sanatçı bunu göstermek için bu resmi yapmış olabilir.

    Burhan Doğançay, "Kalbinle Duy", 1988, Tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 122 x 127 cm.
  • Çerçeve gibi bir etki var
  • Gazete, afiş vb. malzemeleri yapıştırarak yapmış
  • Kalbimizle daha çok duymamız için orta kısmı açık yapmış

    Burhan Doğançay, "Buz Hokeyi", 1993, Tuval üzerine akrilik, kolaj, pastel, 127 x 127 cm.
  • Hipop yazıları, bir çok renk, tuğlalar, kiremitler
  • Bir duvara resimler yapıştırılmış gibi
  • Yazılar var
  • Kağıtların üzerine boya sürmüş
  • Boyayı çok kullanmış pürüzler oluşmuş
  • Pastel boya kullanmış
  • Farklı insanlar resme müdahale etmiş

    Burhan Doğançay, "Barbra", 1965, Tuval üzerine yağlı boya, kolaj, 76 x 61 cm.
  • Barbra vampir olabilir, bizi gözetliyor
  • Eski kağıtlar yapıştırılmış
  • Barbra ressamın aşık olduğu bir kadın olabilir
  • Çılgın, saçma

    Bedri Baykam, "Soyut Çıplak", 1984, Tuval Üzerine karışık teknik.
  • Cenetteler
  • Efsane
  • Denizdeki hortuma kapılmışlar (boyayı sürüş tekniği)
  • Yazıda ressam kendisini anlatıyor olabilir.
  • Soyut bir resim gerçekçi değil
  • Sol üstteki siyah lekeler kuş..

    BEHİYE DR. NEVİZ IŞIL İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ: 29. 10. 2004
    YAŞ: 9 - 10

    Eren Eyüboğlu, "Boynu Bükük Köylü Kız", 1980, Tuval Üzerine Yağlı Boya, 78 x 43 cm.
  • Sepet, çiçekler, oklar
  • Kız üzgün,
  • Kız otlar içinde yanındaki çanta
  • Kız üzgün çünkü havalar soğuk ve yakacak odunları yok

    Kezban Arca Batıbeki, "Atlı Kadın ve Kaplan", 1991, tuval üzerine akrilik boya, 87 x 110 cm.
  • Savaşa gidiyorlar
  • Yarışıyorlar
  • Akşam
  • Evlerini yakmışlar
  • Onların topraklarına el koymuşlar, onun için savaşmaya gidiyorlar

    Nuri İyem, "Sarı Çıplak", Duralit üzerine yağlı boya, 56 x 45cm.
  • Uzanmış bir kadın var.
  • Kadının göğüs bölgesindeki renkler parlak.
  • Kadın çamura batmış gibi. Ormanda bir adam tecavüz etmiş olabilir.
  • Kadın bir yere kilitlenmiş.
  • Sevmediği adamlar işkence yapmışlar.
  • TRT 2 deki ressamın malzemelerinden kullanmış..

    Burhan Doğançay, "Geceyarısı Mavisi", 1991, tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 158 x 89 cm.
  • Hapishane
  • Ressam içeriye birini hapsetmiş
  • Eskiçağlara ait mekanların kapılarına benziyor.
  • Kömürlük kapısı
  • Sultanahmet'teki kilitli kapılara benziyor.
  • Eski köylerin tuvaletleri gibi (evin dışındaki tuvaletler)
  • Kapının ardında gerçek futbol topları var
  • Çiçekler var..

    Burhan Doğançay, "Sünnetçi", 1990, Tuval üzerine akrilik ve kolaj, 110 x 180 cm.
  • Kroki
  • 1,2,3,4,... pencereleri sıralamışlar
  • hazine krokisi olabilir
  • birine plan yapmışlar
  • hazineye giden yolun planı
  • soldakiler dükkanlar sağda reklamları var
  • sarı dikdörtgenlerin içinde gizemli bir şeyler var

    Burhan Doğançay, "Dead Meat", 1991, Tuval üzerine karışık teknik
  • eski bir kapı
  • asetat yapıştırmışlar (cam) üzerine sprey boya ile yazılar yazmışlar
  • hapishane kapısı olabilir
  • hapishanenin mektup kutusu
  • terkedilmiş bir kapı
  • içinde büyücü var iksir yapıyor
  • kapının arkasında ölü biri var, yakınları kilitlemişler
  • kötü kalpli biri içerideki insanları öldürüp kapıyı kilitlemiş

    ZEYNEP BEDİA KILIÇOĞLU İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ: 29. 10. 2004 \ S. 15: 00
    YAŞ: 11

    Burhan Doğançay, "Dead Meat", 1991, Tuval üzerine karışık teknik
  • gecekondu kapısı olabilir
  • köy yeri kapısı
  • terkedilmiş eskiden kalma
  • belki içi güzeldir ama kandırmak için kötü bir kapı takmışlar
  • içeride tarihi eserler olabilir
  • üzerinde satılık ev yazıyor olabilir

    Burhan Doğançay, "Sünnetçi", 1990, Tuval üzerine akrilik ve kolaj, 110 x 180 cm.
  • bir ilçenin planı
  • evlerin hangi sokakta olduğunu gösteriyor.
  • Hazine planı olabilir
  • Sarı dikdörtgenler evler
  • Sarı dikdörtgenler evin odaları

    Burhan Doğançay, "Geceyarısı Mavisi", 1991, tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 158 x 89 cm.
  • Saray, konak, ve gecekondu kapısı olabilir
  • İçinde hazine olabilir
  • Terkedilmiş o yüzden zincirli
  • Kapı saraya açılıyor

    MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK İ. Ö. O.
    KATILIM TARİHİ: 30. 10. 2004
    YAŞ: 13 - 14

    Burhan Doğançay, "Geceyarısı Mavisi", 1991, tuval üzerine akrilik, karışık teknik, 158 x 89 cm.
  • Cimri birinin evi
  • Cami kapısı gibi
  • İçeride değerli eşyalar olabilir

    Burhan Doğançay, "Dead Meat", 1991, Tuval üzerine karışık teknik
  • Terkedilmiş bir ev
  • Serserilerin yaşadığı bir eve ait olabilir

    Burhan Doğançay, "Buz Hokeyi", 1993, Tuval üzerine akrilik, kolaj, pastel, 127 x 127 cm.
  • İsimler, yazılar, renkler
  • Duvara yapıştırılmış bir afiş, yırtılmış ve yıpranmış
  • Yırtık kağıtların altından renkli duvarlar çıkmış
    (zaman olmadığı için sergi turu yarıda kaldı)


    ÖNERİLER

    1. Veliler ve öğretmenler eğitim sırasında çocuklarla aynı mekanda bulunmamalılar.
    2. Sergi mekanına aynı anda iki gruptan fazla öğrenci alınmamalı, mekan dar olduğu için ilgi dağılıyor.
    3. Eğitime katılmayan ya da randevusuz gelen çocuklara resim yaptırılmamalı, malzeme ve mekan kısıtlı
    4. Eğitime katılmak istemeyen çocuklar zorlanmamalı
    5. Bir gurup en fazla on kişiden oluşmalı, başlarında iki eğitmen bulunmalı
    6. Eğitim sırasında not alınmamalı, dikkat dağılıyor. Eğitimin hemen sonrasında not alınabilir.
    7. Sergi alanına gelip resim yapmak isteyen çocuklar boş bir saatte çağrılmalı ve grup halinde etkinliğe dahil edilmeli.



  • Yenilikler & Öneriler Benim Koleksiyonum Ödüllü Bulmaca Beş Bölgeli Büyütme Uluslararası Sanat-Linkleri Sanatçı Atölyeleri Üyelik

    Anasayfa | Koleksiyonlar | Sergiler | Araştırarak Öğrenmek | Sanat Takvimi | Etkinlikler | Araştırma Kaynakları | Sanatçı Sayfaları | Paneller | İletişim | Bilgi & Haber | Sanal Müzeye Katkı | Sosyal Merkez | Site Haritası